Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Biologija>Mineralinės medžiagos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mineralinės medžiagos

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Mineralinės medžiagos. Mineralai. Kalcis. Fosforas. Magnis. Geležis. Jodas. Cinkas. Kalis. Natris. Chloras. Siera. Manganas. Fluoras. Varis. Chromas. Selenas.

Ištrauka

Šiame referate yra apžvelgiamos mineralinės medžiagos ir jų svarba organizmui. Apžvelgiami visi mikroelementai ir makroelementai, aprašomi jų ypatumai, pertekliaus ir trukumo pasekmės. Pasakoma mineralų geriausi šaltiniai, maisto produktai kuriuose gausu tam tikrų mineralų, aprašomas mineralų poveikis organizmui, jų vartojimas. Aprašomos gresiančios ligos trukstan ar esant perdaug mineralų.

Mineralinės medžiagos – tai mineralai.
Mineralai tai medžiagos, kaip ir vitaminai, būtinos žmogaus mitybai. Mineralai skirstomi į dvi grupes:
• Makroelementai - mineralai, kurių organizme yra didesni kiekiai (natris, kalis, kalcis, magnis, fosforas, chloras, siera, geležis)
• Mikroelementai - mineralai, kurių organizme yra labai mažai (alavas, cinkas, chromas, fluoras, jodas, kobaltas, manganas, molibdenas, nikelis, selenas, vanadis, varis).

Mineralų reikia beveik visoms organizmo gyvybinėms reakcijoms. Mineralai reikalingi sudėtingiems baltymams sintetinti, fermentų, vitaminų, hormonų apykaitai, kraujo kūnelių gamybai, ląstelių medžiagų apykaitai. Jie svarbūs nervų sistemos veiklai, kraujo krešėjimui, endokrininių liaukų normaliai veiklai, širdies raumens darbui, krūtimi žindančiųjų pieno liaukų normaliai veiklai ir pieno sudėčiai. Pakankamai gaunant mineralų, ypač mikroelementų, didėja organizmo atsparumas infekcinėms ligoms.
Mineralai svarbūs vandens apykaitai, o jo 65 kg sveriančio žmogaus organizme yra net apie 40 litrų. Mineralų poreikis priklauso nuo to, kiek jų pašalinama iš organizmo, o kalcio, cinko ir vario poreikis didėja vartojant daug baltyminio maisto. Ypač didelę reikšmę mineralai turi skeleto ir dantų formavimuisi, augimui. Jie palaiko normalią šarmų ir rūgščių pusiausvyrą organizme.

Pagal šarmingumą ir rūgštingumą makroelementai skirstomi į dvi grupes:
• Šarminiai mineralai - kalcis, magnis, kalis, natris.
• Rūgštūs mineralai - fosforas, siera, chloras.

Maisto produktai, kuriuose yra daug kalcio, magnio, kalio ir natrio, yra šarmingi. Tai vaisiai, uogos, daržovės, ypač ankštinės, grietinė, kefyras.
Maisto produktai, kuriuose yra daug sieros, fosforo ir chloro, didina organizme rūgščių mineralų kiekį. Tai duona, kruopos, kiaušiniai, mėsa, žuvis.

Svarbu valgyti įvairų maistą, kad būtų išlaikyta šių medžiagų pusiausvyra. Valgant daug rūgščių mineralų turinčio maisto didėja rizika susirgti inkstų ligomis, podagra ir kt. Kai kurių mineralų, pavyzdžiui, natrio perteklius gali didinti kraujospūdį. Natrio daug gauname su valgomąja druska, todėl druskos rekomenduojama vartoti ne daugiau kaip 5 gramus per parą. Jodo stygių galima pašalinti vartojant joduotą druską, jūros produktus. Geras mitybos papildas yra jūros kopūstai. Nors mineralų yra įprastame maiste, jų ne visuomet gali pakakti, ypač augant jaunam organizmui, patyrus traumų, nukraujavus, sergant kai kuriomis ligomis, dirbant sunkų fizinį darbą, intensyviai sportuojant. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-03-23
DalykasBiologijos referatas
KategorijaBiologija
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai3
Dydis18.55 KB
Autoriusdarius
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mineralines medziagos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2006-05-13 IP: 84.32.131.149
    xxx sako

    Gana issamus darbas!

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą