Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Biologija>Sveika mityba (16)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Sveika mityba (16)

  
 
 
123456789
Aprašymas

Medžiagų apykaita. Medžiagų reikšmė. Baltymai, jų savybės, reikšmė. Įdomi informacija. Riebalai. Sudėtingieji angliavandeniai. Skaidulinės medžiagos. Vanduo. Mineralinės medžiagos. Vitaminai. Sveiko gyvenimo įgūdžiai.

Ištrauka

Medžiagų apykaita – tai į orgnizmą patekusių medžiagų kitimų ir šių medžiagų irimo produktų šalinimo iš organizmo procesų visuma. Maitinimasis – būtina sąlyga organizmui normaliai augti, vystytis ir funkcionuoti. Gyvybei palaikyti ir sveikatai išsaugoti reikia įvairaus maisto. Vertingiausia mūsų organizmui yra tai, ką teikia motina gamta. Visa, ką gamina maiso pramonė ir ką žmogus ima savo mitybai tiesiog iš gamtos, vadinama maisto produktais. Tai duona, daržovės, vaisiai, pieno ir mėsos produktai, žuvies ir paukštienos gaminiai, įvairūs gaivieji gėrimai ir kt. Visi maisto produktai skirstomi i keturias pagrindinies grupes: grūdinių kultūrų (javų) produktai, daržovės ir vaisiai, pieno produktai ir mėsos bei žuvies produktai. Pastaruoju metu kaip atskira maisto produktų grupė išskiriamos ankštinių augalų sėklos, kurios yra puikus baltimų šaltinis, galintis pakeisti mėsos produktų baltymus. Žmogaus paros racione turi būti grupių maisto produktų. Tik tuomet organizmas gaus visų reikiamų maisto medžiagų. Nė viename tos pačios rūšies maiste nėra visko, ko jam reikia. Todėl labai svarbu maitintis įvairiai. Stokojant nors vienos iš būtinų maisto medžiagų, sutrinka organizmo medžiagų apykaita, gyvybinės funkcijos, silpnėja imunitetas, žmogus pradeda sirgti įvairiomis ligomis. Ilga laiką badaudamas arba naudodamas netinkamus, vienodus maisto produktus, žmogus gali padaryti savo organizmui nepataisomą žalą. Todėl žinodami pagrindines maisto produktų grupes, tuose produktuose esančias maisto medžiagas ir jų reikšmę, taip pat žmogaus poreikius, galėsite rinktis tinkamą maistą, subalancuoti savo mitybą. Daugiausia reikėtų valgyti grūdinių kultūrų produktų - net 6 – 10 kartų per dieną, taip pat vaisių ir daržovių bei ankštinių augalų sėklų – 2 – 5 kartus per dieną. Tuo tarpu pieno, mėsos ir žuvies gaminiai vartotini saikingiau – tik 2 – 3 kartus per dieną.
Kaip matote, vertingiausias žmogaus organizmui yra augalinis maistas. Labai svarbu vartoti kuo mažiau perdirbtų produktų ir kuo daugiau natūralių: vaisių, daržovių, šviežių sulčių, paprasto gėlo šaltinių ar tirpstančio ledo vandens. Derėtų atsiminti, kad juoda duona yra daug naudingesnė už baltą (valytų grūdų) duoną. Mat valant pašalinamas šiurkštus grūdo sluoksnis, kuriame yra daug skaidulinių medžiagų, ir sėklos gemalas, kuriame gausu baltymų ir vitaminų. Po valymo lieka tik endospermas. Taigi nevalytų grūdų produktai yra daug vertingesni. Kai kurie maisto produktai, pavyzdžiui, limonadas, kiti gaivieji gėrimai, saldainiai, traškučiai, prieskoniai, nepriklauso jokiai grupei, nes jie neduoda žmogaus organizmui naudos. Atvirkščiai – vartojami nesaikingai, jie gali tik pakenkti.
Maisto produktuose yra įvairių mūsų organizmui reikalingų maisto medžiagų. Jos turi didelės įtakos mūsų sveikatai. Tai cheminiai junginiai, teikiantys organizmui:
• medžiagas, kurių reikia raumenims ir kaulams augti ir atsinaujinti;
• medžiagas, reguliuojančias organizmo gyvybinius procesus;
• energiją.
Su maistu į organizmą patenka sudėtingos organinės medžiagos: baltymai, riebalai ir angliavandeniai.

Baltymai. Baltymai yra pagrindinė statybinė ir atstatomoji ląstelių medžiaga. Jie sudaryti iš aminorūgščių, kurių žmogui reikia 20 rūšių. Visos aminorūgštys turi dvi svarbias funkcines grupes: karboksilo (rūgšties) ( -COOH) ir amino ( -NH2 ), kurios abi, esant normaliam kūno pH, būna jonizuotos formos. Tad amonirūgštys yra hidrofilinės: ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-09-18
DalykasBiologijos referatas
KategorijaBiologija
TipasReferatai
Apimtis5 puslapiai 
Literatūros šaltiniai2
Dydis17.63 KB
AutoriusDonata
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2004 m
Klasė/kursas11
Mokytojas/DėstytojasE. Danielienė
Švietimo institucijaRaseinių "Žemaičio" gimnazija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Sveika mityba (16) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 5 puslapiai 
  • Raseinių "Žemaičio" gimnazija / 11 Klasė/kursas
  • E. Danielienė
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą