Trumpai paaiškinkite genetikos (arba biotechnologijos) mokslo raidą pasaulyje ir Lietuvoje. Paaiškinkite kas yra biotechnologija (arba genetika), kokie jos tyrimo metodai. Paaiškinkite, kodėl mejozės procese susidaro 4 haploidinės dukterinės ląstelės. Paaiškinkite kokia yra mejozinio ląstelių dalijimosi genetinė reikšmė. Paaiškinkite mitozės ir mejozės skirtumus. Paaiškinkite, kuris interfazėje vykstantis procesas užtikrina dukterinių ląstelių branduolio genetinės informacijos vienodumą ir kodėl. Paaiškinkite, kas yra kariotipas, idiograma, kaip morfologiškai klasifikuojamos chromosomos. Kokias chromosomas vadiname homologinėmis, kokia yra chromosomų cheminė sudėtis. Paaiškinkite terminus: aleliniai genai, genotipas, fenotipas, homozigota, ir heterozigota. Paaiškinkite, kaip susidaro žiedinių augalų vyriškosios lytinės ląstelės, mikrosporos ir žiedadulkės. Paaiškinkite, kaip susidaro žiedinių augalų gemalinis maišelis. Paaiškinkite dvigubą žiedinių augalų apsivaisinimą. Kaip paaiškinti monohibridinio kryžminimo F2 kartos palikuonių fenotipinių požymių išsiskyrimą santykiu 3:1. Ką įrodo Mendelio II dėsnis ir kodėl šis dėsnis vadinamas gametų grynumo dėsniu. Kokie kryžminimai vadinami abipusiais kryžminimais. Kokiais kryžminimais ir kaip galima nustatyti, kad žirnių linijos buvo genetiškai grynos (homozigotinės). Paaiškinkite, kas yra augalo eksplantas, kalius, kam jie naudojami. Paaiškinkite augalų auginimo in vitro principus (sąlygas). Paaiškinkite, kas yra protoplastai, kaip jie gaunami, kur naudojami. Paaiškinkite, kas yra dulkinių, mikrosporų kultūros, kur jos naudojamos. Paaiškinkite alelinių genų sąveikos tipus. Paaiškinkite komplementinę genų sąveiką pateikite pavyzdį. Paaiškinkite epistatinę genų sąveiką, pateikite pavyzdį. Paaiškinkite, kuo dominavimas skiriasi nuo epistazės. Paaiškinkite, kas yra sukibę genai, kaip jie nustatomi. Paaiškinkite, kodėl gimsta vienodas vyriškos ir moteriškos lyties individų skaičius: a) žmonių, b) paukščių, c) vabzdžių. Kokį paveldimumą vadiname sukibusiu su lytimi, kokie yra žmonių su lytimi sukibę požymiai, kokie jų paveldimumo ypatumai. Kas yra kintamumas, kokie jo tipai. Paaiškinkite, kas yra mutacija, mutantas, kokie yra mutacijų tipai. Kas yra mutagenai, kokios mutagenų grupės, kam jie naudojami. Kas yra poliploidai, kokie jų ypatumai, kaip jie kuriami. Kas yra haploidai, kokie jų ypatumai. Kaip gaunami, kuo vertingi selekcijoje. Kas yra tolimoji lytinė hibridizacija, kam ji naudojama, kokius žinote praktinius rezultatus. Kas yra somatinė hibridizacija, kuo ji skiriasi nuo lytinės, kokia jos reikšmė augalų selekcijoje. Kas yra heterozė ir kuo heteroziniai hibridai skiriasi nuo paprastųjų hibridų. Paaiškinkite citoplazminį (nebranduolinį) paveldimumą, kokiais metodais jį galima atskirti nuo branduolinio. Kas yra genetinės informacijos nurašymas (transkripcija). Kaip transportinė RNR susieja kodoną su konkrečia aminorūgštimi. Kas yra genetinis kodas ir išsigimęs genetinis kodas. Paaiškinkite kas yra vektorius, rekombinantinė DNR, kokiais tikslais jie naudojami. Paaiškinkite augalų genų inžinerijos etapus. Kas yra genetiškai modifikuoti organizmai, kokius žinote sukurtus genetiškai modifikuotus augalus.